Solar System Voyager

Nasza historia

Po 3 latach pracy, 7 listopada 2021 wydaliśmy naszą kosmiczną grę planszową Solar System Voyager, którą wymyśliliśmy i stworzyliśmy jeszcze w technikum. Grę wyróżnia obrotowa plansza – model Układu Słonecznego, który zgodnie z rzeczywistością oddaje działanie grawitacji. Oprócz tego zawiera 5 grywalnych agencji kosmicznych z różnymi bonusami, drzewko rozwoju każdej z nich, elementy rywalizacji i strategii oraz prawie sto kart z ciekawostkami na temat kosmosu.

Nasza przygoda rozpoczęła się w drugiej klasie technikum informatycznego w 2018 roku podczas szkolnego etapu konkursu E(x)plory, gdzie postanowiliśmy przedstawić własną grę planszową. Opiekunkami projektu, które od tej pory wielokrotnie wspierały nas podczas projektu, zostały pani Barbara Halska oraz pan Barbara Popek. Pierwszą wersję planszy odebraliśmy z drukarni godzinę przed konkursem, na którym jury doceniło nas miejscem na podium.

 

Dzięki wyróżnieniu na festiwalu dostaliśmy wiatru w żagle, i gdy pojawiła się możliwość, by nasza szkoła wysłała grę na zagraniczne targi innowacji IPITeX w Bangkoku, szybko przetłumaczyliśmy cały zestaw na język angielski.

Nasza obrotowa plansza oraz karty z kosmicznymi historiami przyciągnęły nie tylko uwagę grup, które podczas targów wciągnęły się w rozgrywkę, ale także jury. Gra otrzymała wiele nagród, w tym srebrny medal całych targów, który przywieźliśmy do Polski.

 

Podczas pobytu w Bangkoku, mieliśmy również okazję zobaczyć się z Ambasadorem Polski w Tajlandii, Waldemarem Dubaniowskim, który również spróbował swoich sił w rozgrywce.

Po powrocie pracowaliśmy nad nową wersją planszy, kart oraz wszystkich pozostałych elementów. Gotową grę pokazywaliśmy również na wielu polskich eventach. Mogliście nas spotkać m.in. na konkursie wynalazków Śląskiego Festiwalu Nauki w Katowicach w 2019 oraz 2020 roku. Dostaliśmy wtedy mnóstwo pozytywnych opinii, za które bardzo dziękujemy! 

Do rozwoju naszej gry przyczynił się też Krzysztof Szafrański z wydawnictwa Rebel, który udzielił nam wielu cennych porad, w jakim kierunku iść, za co jesteśmy ogromnie wdzięczni.

Mieliśmy po drodze dużo wzlotów i upadków – musieliśmy poradzić sobie z egzaminami zawodowymi w technikum, miesięcznymi praktykami czy maturą, jednak koniec końców pokonaliśmy wszystkie trudności i wydaliśmy grę kilka miesięcy po ukończeniu szkoły.

Sam proces wydawniczy, który rozpoczęliśmy na początku 2021 roku, okazał się niemałym wyzwaniem. Jednak dzięki Stowarzyszeniu Kreatywnych Nauczycieli z Zespołu Szkół nr 6, którzy pomogli nam wystartować po grant Fundacji Orange. Dzięki zdobyciu nagrody Amazing Woman przez Małgorzatę Pluskotę, współtwórczynię gry, udało nam się pokryć część kosztów, a nasze marzenie stało się zupełnie realne. Po trzech latach prac rozpoczęliśmy zbiórkę na naszą grę promującą kosmonautykę!

Gra trafiła w serca wielu osób, dzięki czemu zbiórka zebrała w miesiąc 36 tysięcy złotych, co pozwoliło nam na jej wydrukowanie. To była dla nas prawdziwa nauka życia i skok na głęboką wodę, równolegle z obowiązkami szkolnymi, a później studenckimi, przygotowaliśmy wszystkie szczegóły druku i zbiórki, by ostatecznie dopiąć sprzedaż ostatnich sztuk pierwszej edycji gry!